סרטונים לקידום העסק

האם כדאי ובאיזה עלות?

ניהול דף עסקי בפייסבוק מחולק למעשה לשתי חטיבות. חטיבת התוכן וחטיבת הקמפיינים. במסגרת חטיבת התוכן אנחנו צריכים לייצר באופן שוטף תוכן לדף שלנו. את התוכן לדף אנחנו מייצרים מתוך הפעילות העסקית שלנו ומתוך מה שקורה סביבנו. במאמר הזה אני רוצה להתייחס ולתת נתונים בנוגע לסרטונים ומה החלק שלהם בהתנהלות הדף העסקי בפייסבוק. 

נתחיל מזה שישנם סוגים רבים ושונים של סרטונים. ככלל, סרטונים הם כלי שמקבל חשיפות רבות יותר ביחס לחשיפות שמקבלים פוסטים אחרים עם תמונה, מלל וקישורים בפייסבוק. זאת הסיבה שרצוי מאוד להשתמש בכלי הזה לקידום וחשיפה של הדף העסקי. אלו הם הסוגים השונים של סרטונים שאנו יכולים להשתמש בהם:

  • סרטונים מקצועיים
  • סרטונים מקצועיים של בעל העסק עומד ומדבר
  • סרטונים עם אנימציה
  • סרטונים לא מקצועיים (מהסלולרי) של בעל העסק עומד / יושב ומדבר 
  • סרטונים שמציגים הדרכה על מסך המחשב.

ישנם מספר הבדלים בין הסוגים השונים. הראשון הוא התקציב שיש לבעל העסק להשקיע בסרטון. ככל שהסרטון יותר מקצועי כך הוא יותר יקר. בעל עסק יכול להכין סרטון מהנייד שלו במשרד וזה לא עולה כלום. או לצלם את המסך עם אפליקציות ייעודיות לכך ללא תשלום או בתשלום סמלי. לאחר הכנת הסרטון נוסיף לו פתיח וסיומת וזה יכול בהחלט לשרת את המטרות שלנו בפייסבוק. לעומת זאת אם אני מפיקה סרטון שכולל צוות צילום, נסיעות, ימי עבודה, דוגמנים הפקה אביזרים וכיוצא בזה העלויות שלי מטפסות.

התקציבים של סרטון מקצועי יכולים להתחיל באלפי שקלים ולהסתיים בסכומים גבוהים. בטווח האמצע נמצא את סרטוני האנימציה והסרטונים שבהם עומד בעל העסק ומדבר. ישנן חבילות משתלמות של סרטונים כאלה והם יכולים להגיע לעלות של כמה מאות שקלים בלבד. אפשר לומר שמבחינת עלויות ברף הגבוה יש לנו את הסרטון המקצועי, באמצע יש לנו את סרטוני האנימציה ואת הסרטון שבו עומד בעל העסק ומדבר. בטווח הנמוך שכולל בעיקר השקעה של זמן יש את הסרטונים שאפשר לצלם מהסלולרי או את הסרטונים שמצלמים את מסך המחשב.

דבר נוסף יהיה מה המטרה של הסרטון - אם אני רוצה להדריך את הלקוחות איך עושים משהו על המחשב אני לא צריכה לצלם את עצמי אלה את מסך המחשב. זה מוזיל את העלויות. אם המטרה שלי לעשות רושם טוב ויש לי את התקציב הדרוש אז אין על סרטון מקצועי אבל הוא כמובן לא מהווה תחליף לסרטוני הדרכה המצלמים את מסך המחשב.

בכל אופן ולא חשוב כמה הושקע בסרטון, הסרטון יקבל חשיפה גבוהה יותר בפייסבוק ולכן מאוד חשוב לייצר גם תוכן של סרטונים לדף העסקי שלך. לאחרונה הושקה אפליקציה אשר מאפשרת לכל אחד ליצור סרטונים איכותיים וברמה גבוהה ובעלויות ממש נמוכות. בקרוב יעלה הקורס שלנו על האפליקציה הזו. מוזמנים לעקוב!